Alla talar svenska

onsdag, 30 maj, 2012

Blame it on Bieber

Filed under: observationer — allatalarsvenska @ 21:05

Justin Bieber är i Oslo och har lyckats med konststycket att skapa kaos i hela centrum. Som promotion för sin nya skiva tyckte han (eller snarare hans marketingfolk gissar jag) att det var en bra idé att hålla en gratis överraskningskonsert vid operan. Vad ingen verkar ha räknat med riktig, allra minst den norska polisen, var exakt hur många ylande fjortisar det här skulle dra till sig. Eftersom allt skulle vara lite hemligt var det mycket rykten i svang och horder med fjortisar drog än hit än dit i hopp om att få en skymt av idolen, vilket effektivt blockerade hela området runt Oslo sentralstasjon hela eftermiddagen. Nu har han i alla fall sjungit, så förhoppningsvis återgår allt till normalt så småningom, när stationen har tömts på gråtande fans.

Givetvis var det här dagens tema runt lunchbordet. En kollega fick frågan om inte hans dotter var i Belieber-ålder (så heter fansen tydligen…) och jo, men vad han visste så hade hon inte koll på att han var i stan. Men hon hade önskat sig och fått ett Justin Bieber-påslakan i julklapp. Då tänkte jag högt och sa ”haha, jag undrar vad min man skulle tycka om jag önskade mig ett Brad Pitt-påslakan”. Den kvinnliga kollegan bredvis mig replikerade ”ja, då får du väl ge honom ett med Angelina Jolie”. Tanken på hur det skulle se ut (jag antar att hon applicerade det på sitt förhållande och inte på mig 🙂 ) fick oss båda att gapskratta. Övriga kollegor, som var mitt uppe i att diskutera andra fjortisidoler, såg lätt förvirrade ut över vårt utbrott. Nu bara måste jag ju ta reda på om det finns! 😀

Fast egentligen tycker jag redan att det är lite väl trångt i sängen med två katter och en Lasso som alla ska sova på samma sida. Min sida! Det blir för mycket med Brad och Angelina också, särskilt om de ska ha med sig alla barnen. 😀

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

