Alla talar svenska

måndag, 14 maj, 2012

Storleksångest

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 19:05

Egentligen var jag i sportaffären för att köpa ett par joggingskor, men jag sprang på en så snygg jacka. Blå med vaxad yta, så den såg lite annorlunda ut. Snygg nog att ha på stan men ändå lite sportig. Halvlång, regntät med tejpade sömmar och skulle enligt specifikationerna andas. Precis det man behöver, i alla fall om den här sommaren blir som förra… Jag har ofta väldigt svårt att hitta jackor jag gillar, men den här föll jag för. Så jag provade. Och fick jordens storleksångest.

Den största storleken de hade var 42, vilket jag muttrade över. Tills jag fick på mig den, för den drunknade jag i. Stl 40 var lagom, med en tröja under och allt. Grejen är att jag normalt INTE är en stl 40. I alla fall inte upptill. Stl 44 eller 46 är vad som brukar krävas. Alltså kunde inte stl 40 vara rätt. Men den satt ju bra, med plats över. Iiiiiiiiih beslutsångest!!!!

Efter att ha tillbringat onormalt lång tid framför spegeln i provhytten – särskilt för ett jackköp – slog jag till ändå. Jag har provgått den idag och den ÄR lagom stor. Det är en Didriksons, och jag vet egentligen sen förut att de brukar vara rymliga i storlekarna. Framför allt har de fattat att det inte hjälper att göra ryggen 20 cm bredare i större storlekar (och ärmarna 40 mil långa…), utan man måste göra plats för bysten också. Svensk kvalitet! 🙂

Nu ska jag bara hitta en snygg scarf till, och sen kan det bli en hur regnig sommar det vill. 😀

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

