Alla talar svenska

söndag, 18 mars, 2012

Fina grejer

Filed under: mat — allatalarsvenska @ 20:03

Dagens middag improviserades fram av saker jag hittade i gömmorna.

image

Älgköttgryta med lök, vitlök, tomater och bacon. Inte dåligt va? 🙂 Väldigt god blev den också om jag får säga det själv, men vad smakar inte gott med bacon?

I omgångar har vi haft ”ät-från-frysen”-projekt med förhoppning om att någon gång komma ner till botten på den stora frysboxen vi har. Det här gått sådär. Vi är närmare botten, men mycket av det som är kvar är sånt man måste ta fram och tina i förväg. Riktigt så planerade är vi sällan i vardagen. Dessutom äter vi inte lagad mat hemma så ofta i veckorna och då tar det sin lilla tid.

Just idag var det mer av nödvändighet än på grund av projektet som jag grävde i skåpen. Ingen av oss orkade åka iväg och handla igår, och då får man ta vad man har på söndagen (om man inte vill äta överprisad fryspizza från macken som underligt nog får ha öppet…). Vanligtvis brukar det bli uppfrästa rester, men det var väldigt tomt på den fronten också, så det blev en klassisk söndagsmiddag. 🙂

När jag var och rotade i frysen hittade jag massor med ensamma portionsbitar fisk. Om man skulle anstränga sig lite och laga en bouillabaisse senare i veckan, eller till helgen i alla fall. Också en rätt man kan laga utan recept, men jag måste nog tjuvkika vilka grönsaker det är man brukar ha. 🙂

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

