Alla talar svenska

torsdag, 8 mars, 2012

There’s no such thing as a free lunch

Filed under: övrigt,mat — allatalarsvenska @ 22:03

I höstas skrev jag om de höjda lunchpriserna och allt stoj runt det. För några veckor sen sänktes plötsligt priserna igen, till tidigare nivå. Alla var förbryllade i ett par dagar tills den officiella bekräftelsen postades på intranätet.
De hade nämligen upptäckt att med högre pris var det fler som tog med eller köpte in annan mat, som de sedan åt i fikarummen som finns spridda runt om i byggnaderna. Det genererade mycket mer skräp och smuts, vilket innebar extrajobb för städpersonalen så tydligen blev det inte alls så stor vinst i slutändan. ”Tänkte inte på det” för att citera en Lorry-klassiker.

Det tog inte många dagar innan alla konsulter var tillbaka i matsalen och åt varmrätt. Det är proppfullt varje dag. Tänk vad stor skillnad 12 kr kan göra.

För övrigt så kommer jag inom kort bli förflyttas till ett annat projekt. Just när jag blivit varm i kläderna… Det är ganska ovanligt på mitt företag med så korta placeringar, men det blev en plötslig dipp i orderingången där jag är nu, pga budgetar och tröghet i systemet, så vi är flera stycken som får flytta på oss. Lite trist, men också intressant att se något nytt.

Projektet det ser ut som jag hamnar på – om jag går igenom den säkerhetsklarering de tydligen ska göra på mig – är också på en statlig myndighet. Jag kommer bli en mästare i byråkrati! 🙂 Återstår att se hur lunchen är där. 😀

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

