Alla talar svenska

söndag, 6 november, 2011

Hög imponansfaktor

Filed under: mat — allatalarsvenska @ 20:11

När man ägnat halva söndagen åt att städa köket är det dags att stöka ner det igen, eller hur? 😉

Det blev bagles. Väldigt lättbakat, men hög imponansfaktor. 🙂 Tricket för att de ska bli sådär sega och kompakta är att man kokar ringarna i ett par minuter innan de gräddas i ugnen. Annars är det en simpel deg som bara ska jäsas en gång. Just idag blev de kanske inte så superimponerande för hålen försvann helt, men de blev goda i alla fall. Och köket är nästan städat igen. 🙂

2 kommentarer »

  1. Åååå, bagels! Har jag aldrig testat att tillverka själv, men nu blev jag väldigt sugen…

    Kommentar av Annieverse — måndag, 7 november, 2011 @ 01:11 | Svara

  2. Jag kom på sen att det kanske hade varit smart att posta receptet, nu när jag skröt om hur enkelt det är. 🙂 Det kommer ikväll, jag har det i pappersformat hemma.

    Kommentar av allatalarsvenska — måndag, 7 november, 2011 @ 08:11 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

