Alla talar svenska

måndag, 19 september, 2011

Saffransklipp

Filed under: Uncategorized — allatalarsvenska @ 19:09

Matbutiken närmast jobbet brukar alltid ha en "lattjolajbanlåda" vid kassan med utförsäljning av varor som har kort datum eller som ska utgå ur sortimentet. Idag var den full av kryddor av märket Jakobs, som är den kedjans egna märke men ska vara lite lyxigt. Det var mest olika grillkryddor, men jag hade sett tidigare att det fanns saffran i den serien så jag rotade runt lite. Och ja minsann, nere i botten fanns det ett par burkar. Nya priset var 19,90 nok för 0,75g hela saffranstrådar. Som hittat! 😀 Mmmm, fisksoppa med saffran. Mmmm, lussebullar med mandelmassa.

Inte för att vi har det så knapert att vi måste snåla, men smålänningen i mig tycker det är extremt mycket roligare att laga mat om jag kommer över bra produkter till bra pris. Miljö har vunnit över arv på den punkten, haha.

2 kommentarer »

  1. Mmm, gott! Och vilket fynd!

    Kommentar av Elin — torsdag, 22 september, 2011 @ 09:09 | Svara

  2. Jag hade också blivit toklycklig, trots att jag är skåning 😉

    Kommentar av annieverse — lördag, 22 oktober, 2011 @ 10:10 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

