Alla talar svenska

lördag, 17 september, 2011

Ibland lönar det sig att klaga

Filed under: Uncategorized — allatalarsvenska @ 18:09

I torsdags fyndade jag nötfärs i storpack för 69.90 kilot. Det är superbilligt i det här landet, särskilt som det var ren färs utan vatten och salt. Storpack innebar ca 750g per paket. Verkligen gigantiska mängder! 🙂 Jag köpte de tre paket som var kvar.

När jag kom hem och skulle packa in köttfärsen i fryspåsar upptäckte jag att det var hål i botten på varannan påse. Svetsningen var inte gjord hela vägen liksom, så de sprack. Det var ICAs egna märke och de brukar vara bra, så när jag hade hittat tillräckligt många hela påsar och fått ner färsen i frysen gick jag in på ica.no. Där fanns minsann ett webformulär för reklamationer som jag fyllde i.

Det var i torsdags kväll. Redan idag hittade jag ett brev i brevlådan (ja vi har lördagsutdelning) med en ursäkt och ett presentkort på 100 kr(!). Påsarna kostar väl sisådär 12-14 kr paketet så det var mycket generöst tycker jag. Man borde kanske klaga lite oftare. 🙂

ICA Maxi är för övrigt en av få butikskedjor i Norge jag kan handla i och känna mig lite inspirerad. Vissa andra har så trist utbud att man bara blir deprimerad. Tyvärr går det väldigt dåligt för ICA så de ska sälja av alla Maxi. Suck! Var ska jag handla då?

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

