Alla talar svenska

lördag, 9 juli, 2011

Som en kräfta

Filed under: Uncategorized — allatalarsvenska @ 11:07

Jag satt inte ute i solen alls länge igår. Efter en stund var det inte ens särskilt soligt längre. Ändå lyckades jag bränna mig. Typiskt nog bara på ena armen, så jag har ensidig bonnbränna, eller snarare det illröda förstadiet. Nåja, det brukar flaga av innan någon brunfärg att tala om är att skåda, så snart är båda armarna lika vita igen. 🙂

Min bror och jag har verkligen dragit det korta strået i släktens samlade genpool och fått alla de bleka och fräkniga generna. Han fick riktigt rött hår också. Och order av en läkare(!) att om han någon gång åker på solsemester så ska han hålla sig inne på dagarna och satsa på partynätter istället. 🙂 Vår syster däremot är visserligen mörkblond, men annars verkar hon ha plockat upp vallongenerna och tål solen på ett helt annat sätt.

Årets semester går till Skottland. Originalplanen var Bordeaux, men det passade inte riktigt med flyg och hotell och dessutom var det både ehec- och mässlingslarm där. Inte för att jag tror vi hade drabbats av vare sig ehec eller mässling men det förstärkte känslan av att en annan gång skulle passa bättre.

Efter en del förslag fram och tillbaka kom vi fram till Edinburgh. Nu när jag sitter här med min kräftröda arm slog det mig att Skottland förmodligen är ett av de ställen i världen där jag kan gå med shorts utan att orsaka snöblindhet hos lokalbefolkningen. 😀 Tack för det vikingarna!

1 kommentar »

  1. Rött hår är för övrigt fint och inte del av ”korta strået” men man får sällan det ena utan det andra…

    Kommentar av allatalarsvenska — lördag, 9 juli, 2011 @ 16:07 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

