Alla talar svenska

onsdag, 1 juni, 2011

Det var kungens fel

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 21:06

Idag var först dagen på nya jobbet. Jag skulle vara där kl 09:00 men trots att jag la in extra marginaler i reseplaneraren för lokaltrafiken blev jag sen. Till viss del hade jag underskattat det kaos som blir i centrala Oslo i rusningstiden. Där rök sisådär 7-8 minuter. Vad jag definitivt inte hade räknat med var att bussen skulle bli stoppad av en motorcykelpolis mitt i en rondell strax innan Nasjonaltheatret. Efter att ha stått där och väntat i 5-7 minuter kom det en bilkolonn eskorterad av polis farande, och i en av bilarna satt den norske kungen. Man såg honom tydligt. Han vinkade inte. Det gjorde inte vi i bussen heller. 🙂 Det är statsbesök från Luxemburg, så de skulle säkert iväg och se på en fiskebåt eller nåt. 😀

När trafiken släpptes på igen var det ännu mer kaos än tidigare, så jag blev en kvart försenad. Jag bad så mycket om ursäkt, och skyllde allt på kungen. Såklart. 🙂 Trots att jag hade fått ett späckat schema för dagen klarade vi att hämta in förseningen så alla punkter hanns med. Jag fick en laptop och login till alla viktiga system. Det var jag faktiskt lite imponerad över. 🙂 På fredag har jag 1000 dokument att plöja. Kanske tur att många tagit långhelg så det är lugnt på kontoret.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

