Alla talar svenska

fredag, 6 maj, 2011

Teambuilding

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 20:05

Jag har varit ute i den norska skogen i tre dagar. Teambuilding. Stället vi skulle till var egentligen lite för litet för gruppen, så folk stuvades in i alla utrymmen. Själv fick jag dela bröllopssviten med en kvinnlig kollega. Att det bara fanns en säng var väl inte så farligt, det fanns i alla fall två separata täcken. Värre var att det inte fanns någon dusch utan bara ett badkar – som stod mitt i rummet. Säkert väldigt romatiskt om man är nygift. Inget vidare smart om man kommer hem lerig från topp till tå efter att ha gjort teambuildingövningar i ett kärr. 🙂 Nåja, det fanns dusch i ett annat hus, och vi slapp bli instuvade på varsin madrass på ett loft med knapp sitthöjd, som några andra i teamet blev.

Stället låg verkligen mitt ute i skogen. De sista milen var grusväg, mobiltäckningen var minimal och wifi:t fungerade inget vidare så det enda som fanns att göra var att umgås. 🙂 Fantasktiskt god mat och skojiga gruppövningar på det, och det blev ett par kroppsligt slitsamma men mentalt vilsamma dagar. Alla var nöjda tror jag och det kommer definitivt få långvarig effekt.

I och för sig är det så dags för mig, eftersom jag byter jobb i slutet på månaden. Japp, jag ska börja på ett nytt företag. Jag har jobbat i 6 år på nuvarande stället, och även fast jag bytt uppgifter många gånger tyckte jag det var på tiden att prova något nytt. Det är också i Oslo. Och de har också subventionerad, varm lunch! Jag tror faktiskt inte jag hade bytt annars. Våga vägra matpakke!! 🙂

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

