Alla talar svenska

lördag, 30 april, 2011

Kubb och korv

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 20:04

Jag är helt utslagen och skulle kunna gå och sova nu fast klockan bara är lite efter nio. Så går det när man tillbringat två och en halv timme ute i naturen. Eller ja, på en bakgård i Sagene. Vi blev inbjudna på grillning och kubb och det var väldigt slitsamt tydligen.

Senaste gången jag spelade kubb tror jag var på en gräsmatta i Johannelund i Linköping och det måste ha varit minst 5 år sedan. Det enda jag mindes var att det tog eeeeeeevigheter att avsluta ett parti och att det inte precis underlättade att det hann bli mörkt. 🙂 Tydligen tar det evigheter om man kör enligt de riktiga reglerna, så idag tog vi de förenklade. Tur var det, för vi var rätt dåliga på att träffa. Mitt lag vann i alla fall till slut. Båda omgångarna. 🙂 Och jag var i högsta grad delaktig efter att ha knockat ner i alla fall ett par torn.

Det var inte grillpremiär för det hade vi under påsken, men då var det bara Lasso och jag och vi åt inne så det var lite fusk. Det här var det första riktiga utomhusgrillpartyt. Jag hoppas den här sommaren blir bra så det kan bli fler grillkvällar.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

