Alla talar svenska

onsdag, 5 januari, 2011

Integrationen går framåt

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 19:01
Tags:

God fortsättning på er alla!

Jag är numera ägare av ett par längdskidor. Har till och med varit ute och åkt på dem. Det gick bra, takterna satt i från när det nu var jag åkte sist. 1997 tror jag…

Det krävdes viss övertalning av säljaren för att få köpa ett par vallningsfria skidor, men det kommer aldrig att hända att jag står där och kladdar med olika sorters valla så till slut fick jag som jag ville. 🙂 Bättre med ett par skidor som är OK i de flesta fören, än ett par som jag aldrig använder för att de är för jobbiga att preparera. 🙂
Tydligen gillar inte norrmän vallningsfritt för att det låter för mycket i spåren. De får väl hålla för öronen när jag susar förbi. 😀

2 kommentarer »

  1. Enligt tidigare ägare av vallningsfria skidor kommer detta inte att bli något problem. Man susar aldrig på dem utan man får staka i nerförsbackarna också. Du kommer alltså att färdas mycket lugnt och fint i spåren.

    Kommentar av kerstin karlsson — torsdag, 6 januari, 2011 @ 19:01 | Svara

  2. Nejdå, man lämnar in dem en gång per år och får nåt specialvax på ytorna utanför spannet, så glider de så bra så. Man kan säkert åka fortare med vanliga skidor, men Lasso har redan märkt av nackdelen – man åker lika fort bakåt som framåt om man vallar fel…

    Kommentar av allatalarsvenska — fredag, 7 januari, 2011 @ 00:01 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

