Alla talar svenska

torsdag, 16 december, 2010

Julklappskupp

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 20:12

De senaste åren har det sagts i familjen att vi inte ska köpa julklappar åt varandra. "Bra!" har jag tänkt, för jag tycker inte det är särskilt kul att köpa saker bara för att man ska. Och varje år har det slutat med att jag var den enda som inte hade några klappar att dela ut. Det är ju lite småpinsamt, även om det var jag som följde reglera och de andra som fuskade… Därför har jag gjort en kupp i år och köpt massor med julklappar, men jag har inte frågat någon vad de vill ha utan bara köpt sånt jag tycker de borde ha. 🙂 Bara en vecka kvar…

4 kommentarer »

  1. Inte helt korrekt! Vi fick en raggig, envis åsna som julklapp i fjol men som tur var behövde vi inte ta hand om den själva utan en annan familj adopterade den.
    kerstin

    Kommentar av kerstin karlsson — torsdag, 16 december, 2010 @ 21:12 | Svara

  2. Det är sant, men jag kände att den inte riktigt gjorde den succé jag hade tänkt mig. 🙂 Man fick ju inte ens döpa den…

    Kommentar av allatalarsvenska — torsdag, 16 december, 2010 @ 21:12 | Svara

  3. Åsnan kanske var den värdefullaste julklapp vi någonsin fått och om vi inte visade tillräcklig entusiasm över gåvan så var det fel uppfattat. Det enda jag hade att invända var att jag skulle vilja haft rapporter om den precis som ni fick om er utter. Nu var ju åsnan symbolisk men hon har hängt och hänger här i köket fortfarande och tittar varje morgon ner på mig, med en lurig blick.
    Här i Frinnaryd har man hittat en förvirrad och något bedövad utter på torget som förmodligen kommit dit med plogbilen. Polisen visste inte riktigt vad de skulle göra med den så Jens Nilsson (Tvättcenter) sköter om den och åker till fiskbilen som befinner sig på olika ställen i Småland beroende på dagen rutt och köper färsk strömming. Uttern har piggat på sig men frågan är om den nu i helgen vill lämna sötebrödsdagarna hos Jens.

    Kommentar av kerstin karlsson — fredag, 17 december, 2010 @ 18:12 | Svara

  4. Vad bra att du avslöjar kuppen i förväg så att jag som tagit den gamla stående ordern på allvar iår har tid att bryta den 🙂

    Kommentar av Bror — lördag, 18 december, 2010 @ 18:12 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

