Alla talar svenska

måndag, 29 november, 2010

Hotta aliens

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 22:11

Mina kollegor är något nördigare än genomsnittet, till och med för att vara på ett IT-företag. Våra kafferaster brukar som regel sluta med att de diskuterar olika Linuxdistributioner och GUIn. Vad samtalet än börjar med brukar det på något märkligt sätt sluta där. Inte alltid så intressant, kanske jag tycker. Jag är så nöjd och glad med Ubuntu, och minns med förskräckelse den gamla onda tiden när Lasso sa "jag tror jag ska installera om Linux" och sen såg man honom inte på två veckor för att han satt fast i något drivrutinproblem. På grund av mitt ointresse för att diskutera senaste uppdateringen av Arch Linux har mina kollegor fått för sig att jag är helt onördig. Så är inte riktigt fallet… 🙂 

Här om dagen var de lite "wild’n’crazy", skippade Linuxsnacket, och kom istället in på vilken som är den hetaste alien-bruden i en Sci-Fi-serie. Äntligen något jag har koll på! Till kollegornas stora förvåning. 🙂 Ja, jag brukar ju inte dregla över kvinnliga karaktärer, men man vet ju vem som ska vara "den snygga tjejen" i serierna. Och jag har fått mer än normal dos av rymdserier.

De var extremt nogräknade med vem som kvalade in som alien. Om karaktären i fråga var halvt människa gick den bort, så där försvann Deanna Troy, B’Elanna Torres och några till. Seven of Nine räknades inte för hon ser ut som en människa. Samma sak med cylonerna i Battlestar Galactica. Till slut kom de på T’Pol, som är vulcan och är med i senaste Star Trek-serien, men hon har någon sjukdom som gör att hon har känslor så de var inte riktigt nöjda för då är hon ingen äkta vulcan.

De kan i alla fall välja och vraka. När det gäller "hotta" alienmän är det väldigt tunnsått. Jag kan inte komma på en enda faktiskt. Worf och Neelix i all ära, men några snyggingar är de inte precis. Tuvok kan väl möjligen räknas som stilig, men inget att dregla över. Babylon5-trion G’Kar, Londo Mollari och Lennier är inte riktigt min smak heller. 🙂 Kan det bero på att den huvudsakliga målgruppen för serierna är män, så karaktären "den unge och charmige killen" har liksom ingen naturlig plats??… 😀

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

