Alla talar svenska

torsdag, 25 november, 2010

Kyla

Filed under: katten,norska företeelser — allatalarsvenska @ 20:11

Det är 10 minus ute och DÅ får lilla knaskatten för sig att hon ska gå ut efter att inte ens ha velat sticka ut nosen på flera veckor. Hon har inte alls tillräckligt mycket vinterpäls för så här kallt väder, så hon fick vara ute i 4 minuter. Stora katten är lurvig som en liten björn och klarar ett par timmar på vift.

Min snygga vinterjacka visade sig tåla ungefär 5 minusgrader, sen är den inte till mycket nytta. Dansk design… Borde ha förstått att den inte riktigt skulle palla med norska förhållanden. Tur jag inte slängde min tråkiga skidjacka, den står emot värre kyla än det här. Värme går helt klart före stil så här års, även om jag är lite avundsjuk på dem som lyckas se snygga ut även när det är kallt. 🙂

På sätt och vis är vintern här trevligare än slaskvintrarna i Östergötland, men nästa land jag flyttar till ska nog inte ha vinter 6 månader om året…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

