Alla talar svenska

onsdag, 3 november, 2010

Jamen så himla fiffigt av er då…

Filed under: övrigt,observationer — allatalarsvenska @ 09:11

Jag har trott att det var nåt fel på min SonyEricsson t700. Väldigt ofta när jag velat trycka ”grön lur” för att svara har jag istället lyckats trycka bort samtalet. Irriterande! När jag sent om sider googlade på om någon annan haft samma problem upptäckte jag att SonyEricsson faktiskt räknar det som en finess. Det finns nämligen två sätt att avvisa ett samtal på min telefonmodell. Ett är det logiska – att trycka ”röd lur”. Det andra är att trycka ”0” och sedan ”grön lur”. Supersmart…. inte! För var hamnar ofta tummen när man fiskar upp telefonen ur väskan eller fickan om inte rakt över knappsatsen och då är sannorlikheten stor att man råkar trycka en nolla i bara farten.

Tydligen ska det så ett meddelande på skärmen om man tryckt ”0”, och då ska man kunna avbryta avvisandet, men min prioritet när det ringer brukar vara att svara, inte läsa text…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

