Alla talar svenska

torsdag, 26 augusti, 2010

Återvinning på gränsen till återuppståndelse

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 22:08

När jag rotade i garderoben efter kläder till morgondagens fest hittade jag till min stora förvåning min gamla studentklänning där. Den är inte kritvit, men close enough. Till min ännu större förvåning kom jag fortfarande i den. Senast jag hade den var för … låt mig tänka … ja det måste ha varit minst 7 år sen. Redan då hade den hängt i garderoben i ganska många år. Vi var bjudna på två bröllop på en helg och jag hade bara hittat en passande kreation så då fick den här klänningen rädda situationen. Alla vänner av etikett kan dra en lättnadens suck, jag hade inte helvitt som bröllopsgäst. Klänningen är nämligen i två lager och jag snodde ihop en färgglad ytterklänning i organza.

I morgon ser det ut som om klänningen får ut och lufta sig i originalutförande. Hehe, mina kollegor som jag gnölat för och med hela veckan kommer bli mycket överraskade.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

