Alla talar svenska

tisdag, 24 augusti, 2010

Kommer Kent?

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 17:08

Det är sommarfest med jobbet på fredag. Det ska vara på ett fancy ställe så jag såg fram emot det – ända tills klädkoden offentliggjordes förra veckan…

Klädkoden på jobbets tillställningar brukar vara ”kavaj”. Redan där är det folk som gnölar, men med åren har de gett upp eller gett med sig så de flesta brukar anstränga sig och klä upp sig. Till den här festen har festkommittén dock tyckt de var skojiga och satt klädkoden till ”White Party – Dress all or partly in white”. Suck! Lassos kommentar var ”WTF, kommer Kent eller?!?”

Eftersom jag inte är med på mailinglistan för allmäna diskussioner har jag inte hört allt om hur snacket går, men alla jag har pratat med tycker det är en hopplös klädkod. Har svårt att tro att alla manliga kollegor ens har en vit skjorta. Vi snackar IT-företag, där ”uniformen” är jeans och en svart t-shirt med tryck i stil med ”There’s no place like 127.0.0.1”. Möjligen är det någon på marknadsavdelningen som har ett par vita byxor längst in i garderoben, från sin tid som cool ekonomistuderande, men ”Black party” hade varit bra mycket enklare för alla. Eller det gamla hederliga ”kavaj”.

Personligen äger jag exakt två helvita plagg. Det är en kofta och en gigantostor pikétröja med företagets logo. Festligt värre…. inte! Ett tag funderade jag på om toga var utvägen, men det föll på att jag inte har några vita lakan. Heller. Vitt är inte min grej kan man säga. Lösningen blev att rota i mammas garderob när jag var hemma i helgen. Jag fick med mig några kandidater. Det kommer bli den outfit jag hade planerat att ha innan klädkoden kom, med något vitt över. Som jag kan ta av när jag kommit genom dörren. 🙂

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

