Alla talar svenska

onsdag, 11 augusti, 2010

Jag mötte Lassie

Filed under: norska företeelser — allatalarsvenska @ 19:08

När man bor utomlands inser man att det här med kändisar och kändisskap är väldigt relativt. I Korea hade jag kunnat springa på landets mest kända personer utan att ha en aning om vilka de var. Här i Norge har jag koll på ett par stycken som är kända även utanför landets gränser, men de kan nog räknas på ena handens fingrar.

En kollega – som inte heller är norsk – berättade att den första kändis som hon kände igen hade hon träffat i kön på McDonalds. Det var Kronprins Haakon med barnen på släp. Det var ju småcoolt.

Jag såg den första kändis jag kände igen igår, på Storo Storsenter. Eller man får nog säga ”kändis” eller möjligen ”ökändis”. Hon har nämligen varit en av deltagarna i Luksusfellen, den norska varianten av Lyxfällan. 😀 Smäller inte riktigt lika högt som kronprinsen.

2 kommentarer »

  1. Du kanske skulle hänga mer på McDonalds?
    😉

    Kommentar av annieverse — söndag, 15 augusti, 2010 @ 10:08 | Svara

  2. Ja, egentligen vet jag inte vilket som är värst – erkänna att man varit på McDonalds eller erkänna att man följer Luksusfellen noga nog för att känna igen deltagarna. 😀

    Kommentar av allatalarsvenska — måndag, 16 augusti, 2010 @ 10:08 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

