Alla talar svenska

onsdag, 2 juni, 2010

Äntligen sol och varmt

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 22:06

Eftersom jag pipit och gnällt om vädret kanske det är på sin plats att tala om att det nu har blivit soligt och varmt. På tiden! Verkligen!! Helgen i Lillehammer var fin, så när som på ett par skurar. Sedan blev det några regniga dagar, men nu är det riktigt fint och det ser ut som att prognosen håller i sig en vecka i alla fall. Wehoo! Kanske blir det grillning på svenska nationaldagen.

Det var nog till och med lite väl varmt i sovrummet natten till idag. Jag drömde en jätteskum dröm om ödlor som hade kommit in i toaletten på något sätt. De gick inte att spola ner för de hade nån sorts vingar – tänk flygekorre – som gjorde att de flöt upp hela tiden. Sedan växte de jättesnabbt och smet ut i huset. Jag försökte mota ut dem genom ytterdörren, men de sprang undan hela tiden. Jag var ganska glad när jag vaknade och det enbart var katter som sprang runt i huset.

2 kommentarer »

  1. På vår balkong har vi jättesöta ödlor – är dock tacksam över att de inte har lyckats hitta in i sovrummet…

    Wehooo, det verkar som om jag möts av fint väder när jag kommer till Sverige =)

    Kommentar av annieverse — fredag, 4 juni, 2010 @ 17:06 | Svara

  2. När vi semestrade i södra Frankrike hade vi små ödlor på balkongen. De sprang iväg när man kom ut så de var OK. Jag tänkte aldrig på att de skulle kunna komma in i huset. Tur var väl det. 😀

    Kommentar av allatalarsvenska — söndag, 6 juni, 2010 @ 17:06 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

