Alla talar svenska

torsdag, 25 mars, 2010

Journalistiken når nya höjder

Filed under: mat,observationer — allatalarsvenska @ 21:03

DN rapporterar att enligt en undersökning vet 52% av de tillfrågade inte att falukorv är halvfabrikat. Nähä? Kicki Theander, vd för Middagsfrid och den som har beställt undersökningen, drar genast slutsatsen att folk tror att det är en råvara. Ehhhh?? Jag skulle snarast klassa det som helfabrikat, eftersom det bara är att skära upp och äta om man vill.

Det bästa i artikeln/notisen är följande citat, apropå att så många som 37% av de tillfrågade inte svarat att pesto är ett halvfabrikat:

”Det visar att många använder hel- och halvfabrikat i större utsträckning än vad de själva vill, säger Kicki Theander.”

Mmm, så om jag insåg att pesto är ett halvfabrikat så skulle jag sluta äta det?? Visst är det bra att det har kommit ett fokus på vad som finns i det vi äter, men måste det bli häxjakt?!

För övrigt har min nyinköpta bh krympt i tvätten. Att de ”krympt i garderoben” har väl hänt, men det här har jag aldrig varit med om förut. Jag som tvättade den så fint för hand!

3 kommentarer »

  1. En BH är ju närmast kroppen och måste ju kunna tvättas ofta. Detta måste vara ett missfoster som genast borde flytta tillbaka till affären som sålde den!!!
    Den var väl avsedd att bäras och inte bara dekoration?
    kerstin

    Kommentar av Kerstin Karlsson — söndag, 28 mars, 2010 @ 19:03 | Svara

  2. Ännu mer komiskt blir ju det hela av att man samtidigt på DN/På stan kan läsa en Hej Konsument!-intervju där Fredrik Reinfeldt lisar sina Stockholmsfavoriter och annat och på frågar Favoritråvara har svarat ‘Jag måste nog säga Falukorv’. Inte esn statsministern vet vad han äter haha!

    Kommentar av Elin — måndag, 29 mars, 2010 @ 13:03 | Svara

  3. Kerstin: Den kommer från en riktig underklädesaffär och är av känt märke så man tycker att de borde ha koll.

    Elin: Ja, jag läste också frågorna med Fredrik Reinfeldt. Humor!

    Kommentar av allatalarsvenska — tisdag, 30 mars, 2010 @ 13:03 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

