Alla talar svenska

söndag, 21 mars, 2010

Shopping från soffan

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 21:03

Nu för tiden känns det som en självklarhet att kolla pris och omdömen på internet innan man slår till och köper något. I alla fall om det kostar mer än ett par hundra. För ett par veckor sedan behövde jag nytt schampoo. Jag har lite problem med hårbotten så jag hade ett som frisören rekommenderade, men på frisersalongen var det ganska dyrt så jag tänkte jag skulle kolla om det möjligen fanns något billigare ställe. Det slutade med att jag beställde ett helt annat schampoo, eftersom jag hittade ett par omdömen där det stod att det var mycket bättre än sorten jag hade. Nätbutiken jag handlade från ligger i Hongkong. Frakten var gratis och priset var 1/3 av vad det skulle kosta hos en frisör, det kollade jag också upp. Efter en dryg vecka landade paketet på det lokala postkontoret. Så kan det gå i den globala byn. 🙂 Och det är verkligen ett väldigt bra schampoo.

2 kommentarer »

  1. Vad bra att du hittade en produkt du är nöjd med 🙂
    Jag tror att jag har shoppat från samma ställe som du – har bara positiva saker att säga om dem!

    Kommentar av annieverse — måndag, 22 mars, 2010 @ 16:03 | Svara

  2. Ja, jag glömde ju skriva att det var strawberrynet.com. Deras websidor ser inte überproffsiga ut, men alla jag vet som har handlat från dem är mycket nöjda så de kan sina saker.

    Kommentar av allatalarsvenska — tisdag, 23 mars, 2010 @ 11:03 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

