Alla talar svenska

söndag, 21 februari, 2010

I vår vackra vita vintervärld

Filed under: boende — allatalarsvenska @ 15:02

Såhär ser det ut utanför vårt köksfönster just nu:

IMG 3072

 

Persiennen sitter på utsidan och går inte att dra upp mer för att det har kommit in snö i den. Det mörka strecket mitt i all snön till vänster i bilden är överkanten på altanräcket. Riktigt allt har inte snöat dit. Det har blåst in en del snö också, men jag skulle tro att snödjupet i terrängen är ca 70 cm. Det är något mindre än förra året, men ändå så det räcker och blir över.

Förra året köpte jag inga längdskidor för jag trodde det var onormalt mycket snö och att jag aldrig mer skulle få användning av dem. I år har det varit nästan lika mycket snö, men också mycket kallare så det har inte blivit av att köpa några i år heller. Inte så kul att åka i 10-15 minusgrader… Jag får väl slå till på utförsäljningen i slutet på säsongen (när nu det kan bli, maj troligen 🙂 ) så jag är förberedd nästa år.

2 kommentarer »

  1. Vackert är det, förvisso.

    Kommentar av annieverse — söndag, 21 februari, 2010 @ 16:02 | Svara

  2. Idag är det -17 grader OCH det snöar. Trodde det fanns en naturlag mot sånt, men tydligen inte. Om det kunde hålla sig runt sådär 5 minusgrader skulle jag bättre kunna uppskatta hur vackert det är. 🙂

    Kommentar av allatalarsvenska — måndag, 22 februari, 2010 @ 12:02 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

