Alla talar svenska

torsdag, 18 februari, 2010

Min resväska är fotomodell

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 16:02

Jag är på blixtvisit i Sverige. Tog tåget i tisdags kväll. Som vanligt var 1:a klass inte särskilt mycket dyrare, men det visade sig att vagnen var från mellankrigstiden eller nåt. Enligt konduktören hade alla andra vagnar frusit sönder. Nåja, jag fick gratis kaffe, tidningar och en bred om än något nersutten stol, så jag klagar inte. Brunt är en fin färg. Och vem behöver moderna finesser som eluttag och fungerande bord?

Innan jag åkte hann min resväska agera fotomodell. Marknadsavdelningen på jobbet efterlyste en ”gammal väska” och eftersom jag råkade ha min lagom slitna kabinväska med erbjöd jag dem att låna den. De kom och hämtade den på stört. Det var lite oklart vad den skulle ha för roll, det ska bli spännande att se. Kanske blir den kändis! 🙂 Än så länge verkar den i alla fall inte ha drabbats av några divalater. 😀

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

