Alla talar svenska

söndag, 20 december, 2009

Katter högt och lågt och överallt

Filed under: katten — allatalarsvenska @ 18:12

Stora katten har hittat tillbaka till sängen. Det är ju jättemysigt att sova med spinnande katter, men de två senaste nätterna har det liksom varit katter överallt. Varje gång jag har försökt vända mig har det varit en katt där och hur de lyckas med det när de bara är två undrar jag verkligen.

Eller egentligen vet jag. De är nämligen inte 100% sams än, så de kan inte ligga för nära varandra. Om den ena flyttar på sig för att vi rör oss, så flyttar den andra på sig också. Därför vet man aldrig var de är och det känns om de är överallt. I morse mutade jag dem med mat för att vi skulle få sova i alla fall en liten stund utan katter. Det fungerade i en timme, sedan krafsade de på dörren. 🙂

Det är snö och kallt så stora katten vill inte gå ut. Det innebär enorma mängder överloppsenergi som de tar ut på varandra. De jagar varandra runt hela huset alternativt ligger i en hög och slåss. Grannarna måste undra vad vi gör när det dunsar i trappan och lever. Men ibland är de snälla och väldigt gosiga. 🙂 Till veckan packar vi in dem i burar för 7 timmars bilfärd hem till Sverige för julfirande. Just det! Öronproppar var det jag skulle köpa. 😀

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

