Alla talar svenska

onsdag, 16 december, 2009

Prylar jag inte visste man behövde

Filed under: observationer — allatalarsvenska @ 22:12

En kollega hade ett par lustiga fingervantar, med nåt som såg ut som häftstift på tumme och pekfinger. Jag var såklart tvungen att fråga varför, och fick då veta att det var ett par iPhonevantar(!). Jag visste inte att såna fanns, eller ens behövdes, men jag fick en demonstration. Det är något med elektricitet och ledande skikt som inte fungerar när man har vantar på.

Om man googlar på ”iPhone gloves” får man massa träffar på olika, mer eller mindre hightech, varianter. Allt från vanliga vantar med en fingertopp avklippt, till NASA-teknik. Jag har totalt missat en hel nischmarknad! 🙂

2 kommentarer »

  1. Öm du går in på http://www.pickles.no kan du säkert få en beskrivning på vantarna.

    Kommentar av Kerstin Karlsson — söndag, 20 december, 2009 @ 15:12 | Svara

  2. Hehe, jag har ju ingen iPhone då så jag klarar mig utan. Även om min kollega skulle vilja ha ett par till att byta med så tror jag inte jag ska ge mig på att sticka ett par till honom. De skulle bli klara till midsommar troligen. 🙂

    Kommentar av allatalarsvenska — söndag, 20 december, 2009 @ 18:12 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

