Alla talar svenska

måndag, 7 december, 2009

Jag ser det snöar…

Filed under: observationer — allatalarsvenska @ 11:12

Det snöar både på bloggen och ute. Ja, i alla fall där vi bor. Nere i Oslo är det snöfritt.

Det var vissa problem att komma till jobbet idag. Som vanligt har de inte snöröjt ordentligt. Den här gången var det värre än vanligt för de hade inte fixat vägen till industriområdet nedan för oss heller. I backen upp från stora vägen satt två lastbilar fast, och det sprang runt förare med snökedjor. De irriterade småbilsförarna med dubbdäck dundrade om på fel sida vägen, och där kom vi från andra hållet i nedförsbacke utan större möjlighet att bromsa. Men det gick bra. På stora vägen var det lång kö åt båda håll med bilar och lastbilar som skulle in till industriområdet, men vi skulle åt andra hållet så vi slapp fastna där.

2 kommentarer »

  1. Åh vilket fint snöfall du fått till! tar nog en stund innan jag lär mig det…

    Vi har haft en dag med frost, hoppas nästan på lite snöstorm när jag kommer hem, men bara nästan

    Kommentar av Schyster — tisdag, 8 december, 2009 @ 11:12 | Svara

  2. Hehe, det är en inställning i wordpress, inte jag som har fixat det själv. Jag undrade lite var det kom ifrån, men sen kom jag på att jag slog på snöfallet förra året men glömde slå av det. Det försvann av sig själv i februari någon gång.

    Då hade jag ett annat tema, så det syntes mer. Nu skulle jag faktiskt vilja stänga av det, men jag hittar inte var. 😀

    Kommentar av allatalarsvenska — tisdag, 8 december, 2009 @ 14:12 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

