Alla talar svenska

måndag, 9 november, 2009

Eeeek, eeeek, eeeek, eeeek

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 20:11

Jag har en lägre tid haft små, återkommande skärsår på sidan av högerhanden, tänk ”paper cut”. Jag alltid upptäckt dem på morgonen, och har undrat lite var de kom ifrån, men inte tänkt mer på det. I fredags upptäckte jag en rejäl rispa som sved när jag tvättade händerna och i lördags eftermiddag dök det upp en till, med blodvite som följd. Det var helt klart dags att undersöka var de kom ifrån.

Lasso föreslog mini-Mau, men det verkade otroligt att hon var och varannan morgon skulle riva mig på samma ställe så hon avskrevs. Detektivarbete vidtog, där jag gick igenom saker jag brukar göra på morgnarna. Efter att ha känt och klämt på dörrar, garderober, dörrhandtag, lysknappar, trappräcken mm för att hitta vassa kanter hittade jag äntligen vad det var – duschmunstycket! Längst ner där man skruvar ihop det med slangen har färgen släppt och det har blivit en riktigt vass kant. Tydligen kommer jag åt det stället nästan varje gång jag duschar.

I morse var jag väldigt försiktig och såg till att hålla långt upp mot själva munstycket. Jag hade funderingar på om det går att slipa med sandpapper, men Lasso sa att vi faktiskt har råd med ett helt nytt duschmunstycke. 🙂 Det blir nog en tur til Clas Ohlson i veckan.

Titeln är en referens till Phycho, ifall det var otydligt. 🙂

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

