Alla talar svenska

lördag, 7 november, 2009

Snöplogens dag

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 13:11

Tidigare i veckan satt min bror begraven i kartor över hur snöröjningen ska gå till i den småländska kommun han jobbar i. Det tyckte han inte var särskilt kul, men det var tvunget att vara klart tills igår för då var det ”snöplogens dag”.

Jag föreställde mig att de skulle ha öppet hus för allmänheten och visa upp snöröjningsflottan. Kanske skulle man få provsitta snöplogen, och det skulle serveras kaffe och Gillekakor. Så var det inte riktigt utan de hade bara haft möten med andra på kommunen hela dagen. Det lät inte alls lika skojigt.

I vår kommun verkar de ha missat helt att vintern är här. Backen upp till vårt område är glashal och jag har redan klagat till kommunen två gånger. Det är min nya strategi, klaga så fort det är något så de till slut ger upp och lägger in vår vägstump på sin karta. 🙂 Att bara ringa när det är riktigt illa, som jag gjorde förra året, hjälpte ju uppenbarligen inte.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

