Alla talar svenska

tisdag, 3 november, 2009

Plask

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 10:11

Jag är besviken på mina nya skor. De har äkta fårull som foder för att vara varma, men vad hjälper det när de läcker in vatten… Blö! Inte gick jag i några vattenpussar heller, utan bara i småslaskig snö. Jag får försöka fetta in dem och se om det hjälper. Annars får jag bara ha dem på kalla och torra dagar.

När jag var liten hade jag något som kallades allvädersstövlar. De var av gummi med ullfoder. Det kanske bara är att falla till föga och skaffa något liknande i vuxenvariant om man ska hålla sig torr. De här var ju inte jättefula (men säkert dyra):

viking

Bild från www.vikingfootwear.com.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

