Alla talar svenska

fredag, 30 oktober, 2009

Sliten shopoholic

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 17:10

Seminariet var bra med slitsamt. Långa dagar och sena nätter. 🙂 Än så länge har jag dock klarat mig undan den efterföljande brakförkylningen/influensan. Det är har varit stort manfall på kontoren runt om i världen den här veckan. Några har fått svininfluensa konstaterad, men de flesta verkar bara ha en vanlig förkylning så ska jag bli sjuk hoppas jag på det senare.

Efter seminariet åkte jag hem till mina föräldrar en sväng. Mamma och jag hann med en tur till A6 i Jönköping. I Sverige är det ju söndagsöppet! 😀 Jag behövde verkligen nya jeans och jag hittade två par och lite annat smått och gott. Vi var också och såg ”Bröllopsfotografen”. Mamma ville se den för de pratade värmländska. Den var helt OK för att vara en svensk komedi. Någon bred dialekt pratade de väl inte precis, där blev jag lite besviken, men de ville kanske slippa texta filmen. 🙂

På vägen hem stannade jag i Linköping och hade en shoppingdag på egen hand. För att vara mig shoppade jag massor med saker, bland annat vinterskor. Alltid när jag är i Linköping lyckas jag hitta bra skor. Den här gången var det på Eurosko. Den kedjan finns även i Norge och jag har varit i flera butiker utan att hitta något, men i Linköping gick jag bara in och så stod de perfekta kängorna där. 🙂

Nu är jag tillbaka i Norge och det är ääääntligen fredag igen! Finns risk för snö, men vi har vinterhjulen på.

2 kommentarer »

  1. Snö….*hallucinerar*
    Jag tycker också att det är lättare att hitta bra skor i Sverige än någon annan stans. Men det är klart, flipflop-utbudet är bredare i Indien 😉

    Kommentar av annieverse — söndag, 1 november, 2009 @ 09:11 | Svara

  2. Ni får skaffa en snömaskin till terassen. 🙂

    Kommentar av allatalarsvenska — måndag, 2 november, 2009 @ 14:11 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

