Alla talar svenska

tisdag, 20 oktober, 2009

Nu är det höst

Filed under: katten,norska företeelser — allatalarsvenska @ 19:10

Nu är det oktober, och det betyder att det är höst. Det vet jag eftersom jag har fått mitt norska slutskattebesked. 🙂

Jag trodde jag skulle få massor med restskatt men det blev inte så farligt. Till och med lägre än vad den preliminära uträkningen visade, trots att jag blev tvungen att lägga till massa saker som ”förmögenhet”. För en bättre begagnad bil i småbilsklassen är ju en gigantisk tillgång som måste beskattas, eller hur?

I morgon ska jag på ”engineering seminar” i Sverige. Jag hoppas det blir kul. Många blir vi i alla fall, över 500 personer. Missarna Mau är redan på plats hos kattvakten. Hoppas de uppför sig. Stora Mau hade lyckats olja in pälsen på huvudet med något, så hon blev skrubbad innan hon hamnade i buren för avfärd. Inte alls populärt, något av det.

Annars är de inne i någon sorts bråkfas nu. Mini-Mau är inte så liten längre och försöker mopsa sig. Det går väl över så småningom, om något år eller så. 🙂

2 kommentarer »

  1. Är du i Stockholm? Förmodligen inte, men man måste ju fråga.

    Kommentar av camilla — onsdag, 21 oktober, 2009 @ 17:10 | Svara

  2. Nixpix. Hotell Tylösand. Så nu har jag sett alla Roxettes guldskivor. Och guldkassetter. 😀

    Kommentar av allatalarsvenska — söndag, 25 oktober, 2009 @ 22:10 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

