Alla talar svenska

onsdag, 14 oktober, 2009

Noll plus noll blir fortfarande noll

Filed under: mat,norska företeelser — allatalarsvenska @ 17:10

Norvegia är en av de populäraste ostarna i Norge. Jag vet faktiskt inte om den räknas som gul- eller vit ost, men en sak vet jag; den smakar inte ett dugg.

För ett tag sedan tänkte jag att jag skulle prova vällagrad Norvegia. Lagring brukar ju betyda mer smak. Dock inte i det här fallet. I alla fall inte för mina smaklökar. Slutsatsen är att något som inte smakar något inte blir bättre med tiden. 🙂

I brist på bättre fortsätter jag köpa Jarlsberg, och drömmer om en vällagrad Grevé eller Prästost.

1 kommentar »

  1. Och jag har hittat äntligen hittat en normal ost här som inte behöver inhandlas på Ikea 🙂 Den kostar inte skjortan (som Jarlsberg som jag ändå inte tycker är så god) och den går att skära med osthyvel och den smakar inte plast! Måste köpa massor så att inte Asda slutar med den som de brukar göra med allt annat jag gillar (som halloumi, havrefras och kesella)

    Kommentar av Schyster — onsdag, 28 oktober, 2009 @ 14:10 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

