Alla talar svenska

onsdag, 23 september, 2009

Felköp

Filed under: övrigt,katten — allatalarsvenska @ 08:09

Parfyrmerad kattsand är en usel produkt om ni frågar mig. Vi har länge köpt sand av märket EverClean. De har lite olika sorter och vi har haft en utan parfym. Senast hade de gjort om färgerna på kartongerna. Jag blev förvirrad och tog fel sort och det var givetvis den parfyrmerade.

Så länge vi bara hade stora katten var det OK eftersom hon inte använder lådan så ofta, men nu tycker jag vi har den där parfymdoften i hela huset. Eftersom våra katter är stora krafsare båda två kommer de ut från lådan i ett stort moln av parfymdoftande damm. Bleurrk!! Inte kamoflerar parfymen bajslukten heller utan doftarna blandas och luktar urk.

Sanden är ganska dyr så jag vill inte slänga bort den. Å andra sidan räcker den i evigheter, vilket i vanliga fall är en bra sak. 🙂 Just nu väntar jag bara på att den ska ta slut så vi kan gå tillbaka till den sorten vi brukar ha. Jag hällde upp det sista ur kartongen i förra veckan, men det som är lådan kommer räcka ett par veckor till. Någon som har en sån här snygg dress att låna mig tills dess? Finns de i kattstorlek?

http://uashome.alaska.edu/~dfgriffin/website/outbreak2.jpg

Från filmen ”Outbreak”.

4 kommentarer »

  1. Urrk vad äckligt det låter med den doftblandningen. Finns det månne något alternativt användningsområde för denna kattsand?

    Kommentar av annieverse — fredag, 25 september, 2009 @ 06:09 | Svara

  2. Nu är all sand i lådan så nu vill jag inte använda den till något annat. 🙂
    Man skulle kanske kunna använda den att suga upp fläckar på mattor med, men det finns risk att man får fläckar av sanden istället. Just nu kan jag inte komma på några andra användningsområden.

    Det börjar bli sämre väder och då är den stora katten inne mer, så omsättningen på sand har ökat. Vi har börjat fylla på med den vanliga, oparfymerade sanden nu så förhoppningsvis späds doften ut.

    Kommentar av allatalarsvenska — måndag, 28 september, 2009 @ 09:09 | Svara

  3. Haha, jag vet precis vad du pratar om. Vi körde uteslutande everclean då vår katt var innekatt och jag kunde aldrig komma ihåg vilken färg på kartongen det skulle vara.

    Kommentar av Jäbbarparn — fredag, 2 oktober, 2009 @ 15:10 | Svara

  4. Ja, visst är det irriterande. Jag har försökt googla på de nya färgerna/sorterna, för att se vad de motsvarar, men jag hittar inget. Börjar fundera på om den zoo-affären har kommit över något restlager eller någon parallellimport eller nåt.

    Kommentar av allatalarsvenska — tisdag, 6 oktober, 2009 @ 17:10 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

