Alla talar svenska

söndag, 20 september, 2009

Ajaj, mina ben!!

Filed under: boende,katten,pyssel — allatalarsvenska @ 23:09

Eftersom jag var sjuk i veckan hann jag inte börja tapetsera. Lördag var det så fint väder så jag gjorde annat istället. Men idag var dagen D.

Första våden blev helt kvaddad. Jag tyckte jag tog på massa klister, men halva våden var helt torr och ville knappt sitta uppe. Tapetkniven hade blivit slö och trasade sönder nederkanten helt när jag försökte skära av mot bröstpanelen. Tapetborsten hade vassa kanter och gjorde en stor reva när jag råkade vinkla den lite för mycket. Men jag hade räknat med lite spill så jag rev ner hela våden och började om.

Med mer (massa!!) klister, ett nytt knivblad och en sandpapprad tapetborste gick det mycket bättre, men det tog sin lilla tid. De helt raka våderna gick rätt smidigt när jag väl hade kommit på hur jag skulle skära till dem, men sen kom biten med tre dörrar och ett elskåp. Det blev en del pill och kladd. Får väl se i morgon i dagsljus om det är mycket limkladd runt skarvarna. Det blev i alla fall rakt och blommorna sitter på samma höjd runt om. Såhär ser det ut:

DSC00016

Jag ska försöka ta en bättre bild i dagsljus, så man ser färgen ordentligt. Den är nån sorts turkos-blå.

Min rygg var lite halvkass sen innan eftersom jag legat i sängen så mycket den här veckan. Min rygg klarar ungefär 8h per dygn på den fina latexmadrassen, sen får jag ont. Tisdag sov jag 18h och onsdag-torsdag nästan lika mycket, så det var lååååångt över gränsen. Nu har jag superont i benen också efter att klättrat upp och ner på en trappstege hela dagen. Ajaj.

Som tur är ska jag jobba hemifrån i morgon. Det ska komma några hantverkare och montera kaminen vi har beställt. Vi ser verkligen fram emot att kunna elda på kalla och kulna dagar.

Mini-Mau har varit rätt spak idag. Hon lyckades smita ut igår utan att vi märkte det. Troligtvis har hon lyckats tränga sig ut genom ett fönster på loftet och kommit ut på taket. Stora katten springer där uppe ibland, och igår hörde vi henne fnatta runt massor. Då jagade de väl varandra… Vi visste att den stora katten var ute, men den lilla trodde vi låg någonstans och sov. När det hade varit tyst lite för länge gick vi och letade och då fick Lasso syn på Mini-Mau utanför ytterdörren.

Hon hade säkert varit ute i 1 timma. Efter visst lockande fick Lasso tag på henne. Hon var inte det minsta rädd utan tyckte det var superlatjo att vara ute. Planen var att ha henne inne tills hon är minst 6 månader och kastrerad, så det här får väl räknas som en lufthålspermission eller nåt. Tur att det börjar bli kallt ute så det inte gör något att vi måste ha alla fönster stängda. En riktig Houdini är hon! Eller Houd-Mini kanske. 😀

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

