Alla talar svenska

måndag, 14 september, 2009

Roller FTW!!

Filed under: boende,pyssel — allatalarsvenska @ 10:09

Jag målade panelen i hallen en gång till med pensel i veckan. Det blev bättre men inte bra. Igår slog jag till med roller. Vi hade en miniroller kvar från ett annat projekt, och den var precis en panelbräda bred.

Vilken skillnad det blev! Jämnt och fint och slätt. Det kanske skulle bli lite bättre ändå med ett lager till, men nu får det vara nog. Tapeter nästa! Det kommer bli en del pyssel eftersom det är tre dörrar och ett elskåp att ta hänsyn till. Den enda helt raka och släta väggen kommer inte synas sen, för där ska vi ställa garderober, men jag tänker sätta tapet där ändå, ifall vi ångrar oss någon gång.

Om jag står på i veckan kanske vi kan få in garderober redan nästa helg. Det vore skönt, alla ytterkläder och skor ligger i stora högar i vardagsrummet nu.

Sen är det bara kaminen, elen, köksbänkarna, diskbänken, och kanske ny färg i några rum kvar. Nästa år måste vi nog måla huset och definitivt olja om altanen. Och vi som köpte ett hus med ”inget att göra”. 🙂

2 kommentarer »

  1. Och jag som trodde att ommålning av det röda ”utedasset” var det stora projektet i framtiden.
    Kerstin

    Kommentar av Kerstin Karlsson — måndag, 28 september, 2009 @ 18:09 | Svara

  2. Haha, ja det är ett projekt för sig. Grejen är att jag inte kan komma på hur jag ska fixa till det där inne så det blir lite trevligare. Tills jag lurat ut det får katterna ha den toan i fred.

    (För den som inte vet hur vi bor så har vi en liten toalett i anslutning till hallen som är målad i falurött. Toasitsen – som förra ägaren lämnade, notera det – har fotbollsmotiv. Say no more…)

    Kommentar av allatalarsvenska — tisdag, 29 september, 2009 @ 12:09 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

