Alla talar svenska

fredag, 24 juli, 2009

Mos

Filed under: boende,mat — allatalarsvenska @ 10:07

Jag är i Sverige igen för att göra klart de sista detaljerna runt försäljningen av lägenheten. Ja, den är såld!! Ska bli så skönt att inte ha den att tänka på mer.

Jag ska försöka att hålla mig undran från IcaMAXI den här gången, så det blev ett besök på Willys istället. Och inköp av två kartonger pulvermos, ekonomipack à 33 portioner per kartong. 🙂 I Norge har de ”flingmos” istället för pulvermos. Det är säkert bra, men vi verkar inte ha fått till den rätta knycken för de gånger vi försökt laga det har vi fått klister med potatissmak istället för mos.

Vi är inga megastora konsumenter av pulvermos så de där kartongerna kommer räcka ett bra tag. Men det är en sån där sak som är smidig att ha hemma de där gångerna man måste sno ihop något ätbart fort. Eller om stömmen går så man måste laga mat på stormkök. 🙂

 

3 kommentarer »

  1. Flingmos vad det som gällde även i Tyskland. Ingen höjdare.
    Själv frossar jag nu under sommaren bl.a. i cognacsmedwurst, räksallad, estrellachips och dip. Saker som jag inte har en möjlighet att komma över i Mumbai, tror jag.

    Kommentar av annieverse — fredag, 24 juli, 2009 @ 10:07 | Svara

  2. Mmmm cognacsmedwurst… Det har jag glömt att äta.

    Kommentar av allatalarsvenska — måndag, 27 juli, 2009 @ 13:07 | Svara

  3. Hur skulle jag klara mig i ett land utan pulvermos? Dåligt, förmodligen.

    Kommentar av camilla — tisdag, 28 juli, 2009 @ 20:07 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

