Alla talar svenska

tisdag, 26 maj, 2009

Jag mötte Lassie

Filed under: övrigt,boende — allatalarsvenska @ 22:05

En av våra grannar var just på TV. Han är tydligen paleontolog har har varit med och undersökt fossilet ”Ida”. Han kom sent till asfaltsmötet i söndags på grund av att han just hade kommit hem från USA, men det framgick inte då vad han hade gjort där. Tydligen är han redan världsberömd (i hela Norge?) för att han hittat en dinosaurie på Svalbard. Jag som trodde han var elektriker eller liknade, det är så han ser ut. 🙂 Fördommar, fördommar. 😀

Asfaltsmötet ja… Det var en annan kvinna där och det var faktiskt bara hon som kommenterade att det var jag och inte Lasso som kom. Man fick kaffe och kakor och sen började diskussionen. Och herreminje vad mycket man kunde diskutera när det gäller asfaltsläggning.

En av deltagarna var helt upptagen av att om snöröjningen fortsätter bygga högar där de gör nu så kommer det bli problem med vattenavrinning. Det höll de flesta med om, men det är typ 1 vecka om året och det fanns flera förslag på lösningar så jag tyckte inte det var nån ”showstopper”. Men det tyckte han och tog upp samma fråga säkert 10 ggr.

Efter 1 timma hade vi kommit fram till att alla var för asfalt, men att vi vill ha en mer bindande offert att förhålla oss till samt att vi ska undersöka vad en avrinningsbrunn skulle kunna kosta. Här gick diskussionen över på om vi ska ha ett 4 eller 5 cm tjockt lager med asfalt, men då tackade jag för mig och sa att jag tyvärr var tvungen att gå. Då bröt de andra också upp, men de gick inte hem som jag trodde utan hela gänget gick för att inspektera lerpölarna. Håhå…

De har tydligen diskuterat asfalt i 10 år. Vår gård är den enda i området som inte har det, alla andra har asfalterat för länge sedan. De som hade tagit tag i det den här gången hade förhoppning om att få det gjort efter semestern, men jag undrar jag…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

