Alla talar svenska

torsdag, 26 mars, 2009

Syster Duktig

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 21:03

I förra veckan hittade jag en nyckelknippa på väg till bussen. Det verkade dumt att låta den ligga kvar i snön så jag tog med den. Jag funderade på om jag skulle behålla den och sätta upp lappar i affären, men det verkade krångligt så jag slog upp adressen till Nittedal lensmannskontor och postade nycklarna dit. Jag tänkte att det aldrig kunde vara fel att lämna något upphittat till polisen.

Idag ringde en glad och lättad nyckelägare och tackade så hemskt mycket. Ibland är jag en riktig mönstermedborgare. 🙂

3 kommentarer »

  1. Well Done!

    Kommentar av Jäbbarparn — fredag, 27 mars, 2009 @ 07:03 | Svara

  2. Hope somebody will do the same for you sometime.

    Kommentar av Kerstin Karlsson — fredag, 27 mars, 2009 @ 18:03 | Svara

  3. Tack tack! 🙂

    Kommentar av allatalarsvenska — söndag, 29 mars, 2009 @ 21:03 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

