Alla talar svenska

söndag, 8 mars, 2009

Tvättmaskin eller bröllop

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 22:03

När jag funderade över vad Daniels mamma kan ha sagt om Victoria kom jag på vad min mamma sa när jag och Lasso förlovade oss. Eller det var någon vecka efterråt för jag var tillbaka i Frankrike, där jag studerade just då, och pratade med henne på telefon.

Mamma: Hade ni tänkt att gifta er till sommaren eller? (Det här var i januari.)
Jag: Nä, det tar vi en annan gång.
Mamma (mycket lättad): Ja men vad bra för jag har ju precis köpt en ny tvättmaskin.
Jag: Eeeeehhh???

Det tog mig ett tag att koppla vad hon menade, men den logiska loopen var att ifall vi skulle behöva ekonomisk hjälp hade hon lite skral kassa just då.

Nu tog det oss nästan 8 år innan vi slog till och gifte oss, dessutom litet och hemligt. Då var vi inte fattiga studenter längre utan kunde bekosta det hela själva. Och tur var kanske det för jag tror mamma hade hunnit byta tvättmaskin en gång till innan dess. 😀

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

