Alla talar svenska

onsdag, 14 januari, 2009

Gnällspik

Filed under: övrigt,boende,mat — allatalarsvenska @ 23:01

Jag är en liten gnällspik just nu:

  • Julen är över och med det försvann all kul (och faktiskt ganska billig) mat. Nu är det en disk med pinnekjøtt och en disk med fryspizza som gäller igen. Vill man ha något annat får man gå hem med oförrättat ärende. Här om dagen gick jag till en nyöppnad matbutik i närheten av jobbet. Det är en ”Meny” och det ska vara en kedja med lite bredare och finare utbud. De hade 3 frysdiskar på rad, såna där stora med en avdelare på mitten. På ena sidan var det bara fryspizza. Fatta, 9 meter fryspizza!! På andra sidan var det 3 meter fisk, 3 meter pommes, och sen fick kyckling, grönsaker och övrig frysmat trängas på resten. Kyldisken med färskt kött var ett skämt. Usch, jag blir helt deprimerad av att handla middagsmat. Funderar allvarligt på att skaffa en gigantisk kylväska och sen dra på Harrytur till Charlottenberg. Just nu struntar jag i priset bara jag får ett vettigt utbud.

 

  • Jag är förkyld. Det är bättre nu, men det var en jättejobbig förkylning för symptomen kom ett i taget. Först fick jag ont i halsen. Efter en dag gick det över och jag började hosta massor istället. Sen gick det över, men då fick jag ont i huvudet. På dag 4 kände jag mig bättre så jag funderade på att gå till jobbet dagen efter, men på natten korkade bihålorna igen så dag 5 var hemsk. Blä!! Lasso är också sjuk men han har en variant med konstant snuva och hosta.

 

  • Efter att jag hade hostat mig genom hela natten till lördag blev jag väckt kl 9 av att vår tidigare hyresvärd ringde och skällde för att han inte tyckte duschkabinen var nog städad. Jag hade skurat den med badrumsspray och scotch-brite-svamp i ett par timmar, men det var kalkränder på plasten och de gick inte bort. Jag antar att det var det han syftade på även om han inte kunde precisera utan bara sa att den ”inte var ren”. Vad skulle jag ha gjort? Sandblästrat? Köpt en ny kabin?

    Dessutom var det ett stort problem enligt honom att vi inte dragit ut och dammsugit under två byråer, bakom sockeln liksom. OK, vi kanske borde ha misstänkt att det skulle kunna vara damm där, men herregud, orka göra en så stor grej av det!

    Det var inte precis kliniskt rent när vi flyttade in och förra hyresgästen hade fått godkänt så jag fattar inte varför det skulle vara så petnoga nu. Enligt min mening har vi städat bättre. Ska bli intressant att se om det dyker upp en städfaktura eller inte.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

