Alla talar svenska

lördag, 13 december, 2008

Ombyte förnöjer

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 11:12

Nytt utseeende här idag. Inte snyggast i världshistorien men matchar det snöfall man kan slå på på bloggen fram till nyår. Ser ni flingorna?

Det är inte precis någon brist på snö utanför. Skulle gissa på 15-20 cm. Idag måste jag ta bilen för nu är det sista chansen att städa den gamla lägenheten och så har jag lovat att hämta ett par skidor som Lasso beställt. Nu är det i alla fall saltat längre ner på gatan så det är bara de första 500 m som är lite småläskiga. Men det ligger snö där och det är fortfarande minusgrader så jag tror det går bra. Blir nog värre i morgon när det enligt väderrapporten ska slå om och bli nollgradigt.

Hej hopp, dags att skutta iväg och få något gjort idag.

3 kommentarer »

  1. Jag ser flingorna!

    Har du sett den norska julkalendern Nissarna på låven? Den driver på ett härligt sätt med dokusåpor. Kanal 5 sände den för några år sedan, och det finns några klipp på Youtube.

    Kommentar av camilla — lördag, 13 december, 2008 @ 13:12 | Svara

  2. Jag har aldrig sett hela, men några avsnitt. Visst är det en som kommer tillbaka hela tiden fast han blir utröstad?
    Jag har haft för mycket att göra för att riktigt komma i julstämning men jag är ledig från 20:e så då får jag kanske ta ett Youtube-race med allt av julkalendrar som finns.

    Kommentar av allatalarsvenska — söndag, 14 december, 2008 @ 23:12 | Svara

  3. Bloggen är jättesöt i sin vinterskrud 🙂

    Kommentar av annieverse — måndag, 15 december, 2008 @ 16:12 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

