Alla talar svenska

torsdag, 11 december, 2008

And the winner is…..

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 21:12

…. Allatalasvenska!!

Här har man jobbat som en liten gnu och flyttat och haft sig och när man äntligen hinner läsa ikapp så upptäcker man att man fått pris!

bloggaward

Tack Anniverse! Jag vill också tacka mamma och pappa och Lasso och katten och jobbet och alla mer eller mindre spännande händelser som gör att jag får något att skriva om.

Sen kommer den svåra biten med att skicka vidare… Jag får spara det. Jag känner ingen bloggare som uppskattar att få såna här uppdrag. 😦

Jaha, vad finns det för spännande att berätta idag då?… Det får bli lite av varje:

Igår blev jag frånkörd av lokalbussen och fick vänta i 10 minuter extra i kylan och sen gå 1,5 km som jag hade hoppats slippa. Jag fick syn på bussen som stod och väntade på ändhållplatsen – dit jag tänkt åka – så då passade jag på att skälla på chauffören. Kanske inte helt smart att göra sig ovän med den lokala busschauffören det första man gör men han betedde sig verkligen extremt märkligt.

Kunden jag jobbar mot har fått en ny medarbetare. Han tror han kan allt om vår produkt och talar om för oss hur vi ska koda och debugga. Till exempel föreslog han att vi skulle använda verktyg från en konkurrent, för då skulle det gå mycket fortare. Tjenahejsan. Säkert! Jag försöker hålla mig i skinnet och inte komma med spydiga kommentarer. Det är svårt. Men vi har väldigt roligt åt honom. Så roligt att jag var tvungen att gå ut i korridoren för jag skrattade så mycket och en jag delar kontor med satt i telefonkonferens…

Jag har en säng som behöver monteras, men ingen medhjälpare tillgänglig den här gången. Flyttgubbarna var vänliga nog att bära upp en långsida på loftet, medan resten är på nedervåningen där sängen ska vara, och jag tror inte jag och katten klarar bära ner den själva. Det får vänta tills Lasso är tillbaka. Han har varit på Island av alla ställen. Göran Persson var med på en av flygresorna. Framgick inte om Anitra var med.

Nu ska jag gå och se varför katten är så tyst. Finns mycket hyss att hitta på med ett otal ouppackade kartonger i närheten.

2 kommentarer »

  1. You are welcome! Jag skäms dock lite, jag skulle ha meddelat dig detta på din blogg, glömde helt bort det…

    Kommentar av annieverse — måndag, 15 december, 2008 @ 16:12 | Svara

  2. Hehe, så kan det gå. 🙂

    Kommentar av allatalarsvenska — söndag, 28 december, 2008 @ 18:12 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

