Alla talar svenska

måndag, 8 december, 2008

Det finns en fiffig uppfinning. Sand heter den.

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 19:12

Jag är fortfarande på jobbet fast klockan snart är 20. Väntar på en bygg. Det har varit kris och panik sedan förra veckan och jag jobbade både lördag och söndag. Lägg till det en julfest i fredags och 1000 flyttkartonger så kanske ni förstår att jag är lite sliten och gnällig.

Dessutom har jag haft en sån där dag när jag nog egentligen borde stannat i sängen. Jag och Lasso hoppade glada i hågen in i bilen i morse för att köra till jobbet. I god tid var vi också. Ca 500 meter från vårt hus började bilkön. Det visade sig att det var underkylt regn och isgata i ca 1 km och bilarna kanade hit och dit. När vi köat i 40 minuter och misslyckats 2 gånger med att komma upp för en liten backe, fast vi tog sats, så gav vi upp, vände och åkte hem igen.

Nog för att vi flyttat utanför stadsgränsen till Oslo, men det är ju inte bondlandet precis. Väldigt märkligt att det inte var sandat tycker jag. Det ligger ett litet industriområde längs med vägen där och lastbilarna som skulle dit med gods slirade såklart också runt. Förutom de som varit smarta nog att sätta på snökedjor då. Hur bra kan det vara för vägarna. Undra om det finns ”gebyr” för det också. 🙂

Tur att i alla fall bredbandsleverantören var snabb, så vi kunde jobba hemifrån. Vid lunchtid gjorde jag ett nytt försök att ta mig till jobbet, denna gång med buss. Det hade tinat lite och de verkade faktiskt ha saltat, så bussen kom i tid. Det började kännas som en ganska bra dag i alla fall, men då sa det KABOOM! och bussen åkte rakt in i sidan på en bil. Någon av dem hann inte bromsa pga väglaget.

Det gick bra för alla utom fordonen, men vi fick vänta och sedan byta buss så resan till jobbet tog extra lång tid. Jag har lite ont i ena axeln. Tror att jag tog emot mig med armen mot sätet före så axeln fick väl en indirekt smäll. Nåja, det kunde ha gått värre. Hädanefter blir det bälte i bussen.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

