Alla talar svenska

lördag, 22 november, 2008

Ta katten i svansen och köra

Filed under: boende — allatalarsvenska @ 21:11

Jag har börjat packa inför flytten. Sist, när vi packade ihop hela lägenheten inför Koreaturen, så var katten mycket misstänksam och gömde sig under soffan varje kväll när vi plockade fram kartonger. Packning brukar betyda burtur och det gillar hon inte.

Nu verkar hon ha glömt det. Hon är väldigt fundersam på vad jag håller på med, men hon gömmer sig inte utan är istället i kartongerna så fort tillfälle ges. Det har bland annat resulterat i ett mycket ograciöst hopp rakt ner i en kartong jag höll på att packa glas i.

Vi har en hel del kartonger vi aldrig har packat upp sen vi fick dem från Sverige, och en del är halvuppackade och behöver nu packas om. Jag sorterade och staplade de fulla och de halvfulla i olika högar. Katten skulle ner med nosen i varje kartong.

När jag kom till lådan med julsaker hade den ett tomrum på ena sidan som var kanske 30x10cm, och djupt som flyttlådan. När jag vände ryggen till för att hitta något som skulle passa att stoppa ner dök katten ner med huvudet före. Och där satt hon. Hon försökte vända upp huvudet men det var för trångt. Jag fick rycka ut som dagens katträddare och lyfta upp henne i bakbenen. Efter det blev hon lite spak ett tag. 🙂

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

