Alla talar svenska

måndag, 3 november, 2008

Östlandsdialekt

Filed under: Uncategorized — allatalarsvenska @ 10:11

Jag åkte taxi hem sent i lördags. Som vanligt fick jag guida taxichauffören så han skulle köra rätt. Höger/vänster fungerade inte så jag fick klämma till med høyre/venstre på min bästa norska. När vi stannade sa chauffören ”snakker du en annen dialekt eller?”. ”Nei, svensk” sa jag. På norska. Egentligen borde jag kanske sagt ”Ja, svensk”.  🙂

Chauffören hade troligen inte norska som modersmål så för honom är nog svenska och en knepig dialekt från Vestlandet ”same-same”.  🙂

1 kommentar »

  1. Hihi. Ta det som en komplimang! Även om han inte hade norska som modersmål…

    Kommentar av annieverse — måndag, 3 november, 2008 @ 20:11 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

