Alla talar svenska

tisdag, 14 oktober, 2008

Ibland är livet lite roligare

Filed under: övrigt,mat — allatalarsvenska @ 21:10

Jag är i Prag för ett möte. Vi var ute och åt middag för en stund sedan, fyra personer. Inklusive öl och vin betalade vi för allihop ungefär lika mycket som middag för en (1) person kostar på restaurang i Norge. Då känner man sig rik och ganska nöjd med livet. Gott var det också.

Annars har jag gått omkring med ett fånigt leende på läpparna i flera dagar. Jag fick höra så trevliga nyheter i fredags och jag blir glad bara jag tänker på det. Det involverar inte mig alls, så det är lite småknasigt av mig, men vissa människor vill man liksom att det ska gå bra för och när det gör det så måste man ju få bli lite lycklig själv tycker jag. You know who you are… 😀

På den mindre roliga sidan så hade vi ett bud på vår lägenhet i Linköping som vi hade accepterat och allt, men nu har köparen börjat konstra precis innan kontraktskrivningen. Som säljare tycker jag att de norska reglerna, där lagt bud är bindande, är mycket bättre. Vi får se om det blir någon försäljning eller inte…

2 kommentarer »

  1. Kul att läsa om någon som blir glad å någon annans vägnar utan att vara involverad själv! Jag tror inte alla har den förmågan.

    Kommentar av annieverse — torsdag, 16 oktober, 2008 @ 16:10 | Svara

  2. Tack! *rodnar* 🙂

    Kommentar av allatalarsvenska — torsdag, 16 oktober, 2008 @ 22:10 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

