Alla talar svenska

måndag, 15 september, 2008

Rapport från en sliten lägenhetsfixare

Filed under: boende — allatalarsvenska @ 22:09

Uh, vad mycket det blev att göra i helgen. Jag var inte till så stor nytta för jag var vrålsnuvig och så blev det kris i ett av mina projekt också så jag var tvungen att kolla dator stup i kvarten, och svara på mail. Det var dessutom en helt onödig kris som i stort sett berodde på förvirring, men såna är kunder ibland…

Som tur var slet mamma, pappa och brodern duktigt, så det blev väldigt fint och prydligt. Min största insats var att jag sydde fast en bit svart tyg på baksidan av en stol en av våra hyresgäster lämnat. Det var några hål som såg tråkiga ut, men nu är den hel och fin igen. Och jag har en blåsa på pekfingret efter att ha tryckt på nålen. Mycket dumt när man ska städa och skrubba. Det gör vansinnigt ont varje gång jag stöter i fingertoppen.

Homestagingbudgeten landade på 500 kr plus några dynor och dukar mamma köpte på rea på vägen hit. Då fick vi ändå en golvlampa och en tjock matta som är så snygg att jag kan tänka mig att ha den sen också. Helt OK.

Andra mäklaren var här och tittade idag och kanske blev hon bländad av vårt ”fusk” för hon förelog ett betydligt högre utgångspris. 🙂 Billigare var de också så valet är inte svårt. Vi får väl se vem som har mest rätt angående priset, men det verkar dumt att gå ut för lågt. Bättre att börja lite högt och sänka ifall det behövs. Kanske jag tycker.

2 kommentarer »

  1. Vad kul att det börjat så bra, hoppas ni får ut ett riktigt högt pris 😉

    Kommentar av annieverse — tisdag, 16 september, 2008 @ 14:09 | Svara

  2. Vi får väl se hur det går, men bankkrascher hit och dit som oroar folk…

    Kommentar av allatalarsvenska — onsdag, 17 september, 2008 @ 19:09 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

