Alla talar svenska

fredag, 12 september, 2008

Aaaaaatchoooo!!

Filed under: övrigt,boende — allatalarsvenska @ 19:09

Igår jobbade jag från kontoret i Linköping. Det var trevligt. Det är sån bra stämning där. Det märks att de som jobbar där gillar varandra och det smågnabbas på ett hjärtligt sätt. Oslokontoret är mycket större så det är väl naturligt att det inte blir lika familjärt, men det är lite tråkigare tycker jag.

Idag skulle jag också varit där, men det satte min förkylning stopp för. Det är en sån där retsam förkylning som bäst kan beskrivas som lågintensiv med akuta attacker. Mesta delen av tiden är den helt hanterbar, men plötsligt så täpper näsan till och jag börjar hosta och nysa. Jag tänkte mina kollegor skulle slippa det så jag har jobbat hemifrån.

I morgon ska min bror och mina föräldrar hjälpa mig att fiffa lägenheten. Det var inte riktigt så kalt och tråkigt som jag inbillade mig, så vi kan nog få det att se lite trevligt ut med de möbler som finns. Mamma är väldigt entusiastisk och har packat med massa saker hemifrån dem. 🙂

Mäklaren som var här och tittade tyckte att vi skulle måla över vårt himmelsblåa, molnmönstrade sovrumstak i vitt för att rummet ska se ljusare ut. 🙂 År 2000 var det extremt rätt och modernt. Kanske inte lika inne nu, men någon måtta får det vara på fixandet. Vi får försöka hjälpa upp det med belysning och ljusa textilier.

Nu ska jag gå och äta mitt tredje mål för dagen bestående av youghurt och mackor. Så går det när man bara handlar frukostmat och sen inte orkar släpa sig till affären. Lasso den lyxliraren har fått hämtmat som ”kontorsmamman” har låtit köra hem till honom så honom är det inte synd om.

Edit: Nä nu… Lassos hemkörda mat var koreansk gryta och kimchi!! Fy vad orättvist. 😀

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

