Alla talar svenska

tisdag, 9 september, 2008

Möllenö

Filed under: övrigt,boende — allatalarsvenska @ 22:09

I morgon ska jag till Linköping för att jobba därifrån och fixa med lägenheten i några dagar. Typiskt nog känner jag att värsta vrålförkylningen är på väg. Kul när man ska åka tåg en halv dag och sen har massa prylar att fixa med. Jag får bunkra upp med näsdukar, nässprej och halstabletter.

Lasso köpte en mp3-spelare med 16 GB minne åt mig när han var i USA för ett par veckor sedan. Den har jag laddat musik nu inför resan. Jag kopierade album efter album men det märkets knappt på utrymmet på den. 🙂

Eftersom Lasso ska vara kvar i Oslo med katten har jag lurat min bror att komma och hjälpa mig med att skruva fast lister och fiffa. Vi har ju bara bott där i 7-8 år, så det är ju helt normalt att saker hänger lite hipp som happ. Eller nåt. Jag hoppas i alla fall att det inte ska ta mer än en dag att skruva.

Sen ska det städas och putsas så mäklaren kan ta fina bilder. Det hade tydligen sålts en likadan lägenhet nyligen, för mer än 10 ggr så mycket som vi köpte för! Helt hysteriskt. Men jag såg annonsen och den hade ultramodern kök och nya badrum. Får vi hälften så mycket blir jag rätt nöjd. Back ska vi nog inte gå i alla fall.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.